14 mei 2022

Vrienden,

we mogen/kunnen genieten van prachtige lentedagen die het zomergevoel meer dan aanwakkeren, de natuur is nu op haar mooist al verlangt deze laatste naar wat neerslag om verder te mogen werken aan het volbrengen van haar taak: ons laten genieten van zoveel mogelijk kleuren en geuren. In dergelijke omstandigheden is het een lust om de wandelschoenen aan te trekken, de natuur in te gaan en genieten met volle teugen. Voor komende week hebben we bijna elke dag wat in petto uit het aanbod georganiseerde wandeltochten.

*    dinsdag 17 mei: Ingelmunster (W-VL) en Deinze (O-VL) met de start van een driedaagse, opgelet starturen vallen in de vooravond of in de namiddag, zie kalender op Wandelsport Vlaanderen

*    woensdag 18 mei: Geluwe (W-VL), Zottegem en Deinze  driedaagse(O-VL)

*    donderdag 19 mei: Moorslede (W-VL) en Deinze driedaagse (O-VL)

*    zaterdag 21 mei: Lichtervelde (W-VL),  Merelbeke en Kalken (O-VL).

Wandelsport Vlaanderen organiseert op deze zaterdag 21 mei de AG Belgian Coast Walk met start- en aankomstplaatsen in Westende – Oostende – Knokke-Heist en De Panne. Voor meer info verwijs ik door naar www.wandelsportvlaanderen.be/kalender.

*    zondag 22 mei: Rumbeke (W-VL), Sinaai en Beerlegem (O-VL)

Nieuws uit eigen keuken:

*    woensdag 18 mei in het kader van “Sport Mee” in samenwerking met stad Damme wandelen in en om Sijsele. Afspraak 14u00 sportcomplex ’t Veld, Eikelberg3 te Sijsele. Rustige groepstocht van 7 à 8 km doorheen onze lokale natuur.

*    noteer nu reeds in jullie agenda: vrijdag 27 mei: 17e Levenslijntocht vanuit Sijsele, onze eigen organisatie op de dag na O.L.H. Hemelvaart, voor velen onder ons in een lang weekend. (zie bijlage)

*    wie nog bijdrages wenst te leveren voor ons volgende “Lijntjes” – deadline is 27/05 aanstaande

Vriendelijke groet, fijn weekend verder, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

7 mei 2022

Vrienden,

Enkele gedachten , enkele gevoelens voor dit weekend :

Voor alle ‘nu’ moeders , voor alle ‘straks’ moeders, voor alle ‘ willen zijn ‘ moeders, voor alle sterre mama’s,

Voor alle grootmoeders, moeke’s , oma’s, mamie’s ,… voor alle plus – en mee moeders , voor alle moeders dicht of ver bij , voor alle ‘ zorg ‘ moeders

voor alle moeders overal ter wereld die het nu zo moeilijk hebben, voor alle vrouwen die het moeder zijn missen en in hun hart moeder zijn ,

….. voor alle moeders die we missen : en dit niet alleen dit weekend maar ook alle andere dagen van het jaar , een dikke knuffel en duizend bloemen.

Annick.

Moeders zijn het belangrijkste in ons leven, alleen beseffen we het steeds te laat. Laten we hen morgen zondag dan ook eens extra verwennen.

Wandelen voor komende week kunnen we op georganiseerde tochten op en in onder andere:

* dinsdag 10 mei: Aartrijke (W-VL)

* donderdag 12 mei: De Klinge (O-VL)

* vrijdag 13 mei: Ruiselede (W-VL)

* zaterdag 14 mei: Bovekerke (W-VL) – Bachte-Maria-Leerne (O-VL) – Hulst en Sluis (Zeeland)

* zondag 15 mei: Langemark en De Panne (W-VL) – Elversele en St. Lievens-Houtem (O-VL)

Uiteraard meer tochten en info via www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Nieuws uit eigen keuken:

* woensdag 11 mei in het kader van “Start to Walk” onze eigen oefentochten wandelen in en om Sijsele – rustige tocht van 7 à 8 km in groepsverband – afspraak 18u30 sportcomplex ’t Veld, Eikelberg Sijsele.

* vanaf heden zijn onze polo’s opnieuw in alle maten beschikbaar, wie er nog geen bezit kan deze eventueel komen ophalen, anderzijds zijn ze beschikbaar op vrijdag 27 mei bij de Levenslijntocht in Sijsele.

* daar er in een vereniging met zo’n 225 leden mensen zijn die naast het wandelen ook nog over andere hobby’s beschikken bewijst de volgende aankondiging voor het volgend weekend 13 – 15 mei:

Op 13 (18u tot 22u) en op 14 en 15 mei (10u tot 18u) gaat Atelier in Beeld door .

Rudi Buyse neemt deel via ons atelier Twenty One met een aantal andere kunstenaars in de Weststraat 21 a Moerkerke.

Marty Matthys zijn atelier is gelegen in de Hoornstraat 65 Den Hoorn bij Rita thuis. 

Stad Damme heeft ook een fietsroute (24 km) uitgestippeld naar alle 8 deelnemende ateliers van Damme. Iedereen van harte welkom: meer info via de site “Atelier in Beeld” /stad Damme

Vriendelijke groet, fijn weekend verder, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

30 april 2022

Vrienden,

ik kijk met een goed gevoel terug op Vlaanderen Wandelt Lokaal van voorbije week zondag. Positieve commentaren op ons parcours, de gezellige ontmoetingen in een aangename ongedwongen sfeer, tijd voor een leuke babbel en als kers op de taart een zestal nieuwe leden voor onze vereniging, meer moet dat voor mij niet zijn. Welkom aan de nieuwelingen trouwens die vanaf heden ook onze info mogen ontvangen. Morgen is het met 1 mei  feest van de Arbeid, misschien hebben sommigen onder u een lang weekend en even tijd om de welriekende lentegeuren en lentekleuren op te snuiven en te ontdekken. Tussendoor kregen we vandaag ook melding dat twee van onze leden sedert gisteren vrijdag in Oostbrug (Ned) deelnemen aan de 106 km, proficiat bij deze aan de moedigen.

Voor komende week niet zo’n goed nieuws om de benen te gaan strekken in onze contreien, hier bedoeld als West- en Oost-Vlaanderen, het weekend buiten beschouwing gelaten slechts één organisatie op en in;

*    maandag 2 mei:    Oostnieuwkerke (W-VL)

Volgend weekend: *    zaterdag 7 mei: Kruishoutem (O-VL)

                                 *    zondag 8 mei: Rumbeke, Westende en De Haan (W-VL) alsook Dikkelvenne en Lebbeke (O-VL)

Meer tochten en info uiteraard op www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Ook komende week in het kader van “Sport Mee” in samenwerking met stad Damme wandelen op woensdagmiddag 04 mei in en om Sijsele , afspraak om 14u00 sportcomplex ’t Veld Eikelberg Sijsele.

Vriendelijke groet, fijn (lang) weekend verder,

LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

24 april 2022

Vrienden,

het belooft morgen zondag ter gelegenheid van Vlaanderen Wandelt Lokaal, de wandelhappening van Wandelsport Vlaanderen, het ideale wandelweer te worden. Ook in Damme haken we ons wagonnetje aan de wandeltrein vanuit de Gemeentelijke Turnzaal in Sijsele. We rekenen dan ook op jullie allen om deel te nemen, ware het ook mag zijn, maar uiteraard het liefst bij onze eigen organisatie “Vlaanderen Wandelt Lokaal in Damme”. Keuze uit diverse afstanden: 6 – 8 – 10 – 14 -20 en 24 km, voor elk wat wils dus om te genieten van de huidige lichtgroene lente.

Voor volgende week hebben we voor allen het volgende in petto, wandelen op en in onder andere:

*    dinsdag 26 april: Boezinge (W-VL)

*    woensdag 27 april: Ingooigem (W-VL)

*    vrijdag 29 april: voor de durvers in Oostburg (Zeeland) 100 en 106 km

*    zaterdag 30 april: Woumen in W-VL, Destelbergen in O-VL en Oostburg in Zeeland ditmaal voor 50 km

*    zondag 01 mei: Ledegem en Blankenberge (W-VL), opgelet enkel 18 en 30 km in Blankenberge

                                   Herzele, St. Jan-in-Eremo, Dendermonde en Horebeke (O-VL)

Meer tochten en info uiteraard op www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Nieuws uit eigen keuken:

*    woensdag 27 april in het kader van onze eigen oefentochten “Start to Walk” wandelen in en om Sijsele aan een rustig tempo in groepsverband. Afspraak om 18u30 sportcomplex ’t Veld, Eikelberg voor een tocht van 7 à 8 km.

Vriendelijke groet, fijne dag verder, tot morgen? LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw
WSVL 5463

16 april 2022

Vrienden,

we beleven hoogdagen wat het weer betreft met de paasdagen, aan allen een leuk paasweekend gewenst trouwens. Hoogdagen ook voor de wandelclubs die in dit eigenste weekend organiseren,daarvan waren we vandaag getuige in Oosteeklo. Ook volgende week zondag 24 april wordt een hoogdag, het weer even terzijde gelaten, met “Vlaanderen Wandelt Lokaal”, de wandelhappening van Wandelsport Vlaanderen als alternatief na twee jaar Corona voor de Nationale Wandeldag. Ook wij in Damme haken ons wagonnetje aan de wandeltrein die overal in Vlaanderen komt aangespoord. Bij deze dan ook een warme oproep om massaal langs te komen op onze eigen organisatie gesitueerd in de Gemeentelijke Turnzaal, Lindenplein op de markt te Sijsele. We bieden zoals steeds een gevarieerd parcours aan met 6 – 8 – 10 – 14 – 20 en 24 km. Al onze leden mogen zich gratis laten registreren, breng dan ook maar familie of vrienden mee onder het motto: “hoe meer zielen, hoe meer vreugd”. Ondertussen leggen wij de laatste hand aan de voorbereidingen deze week, een week waar je ook nog eens kan genieten van de natuur op en in onder andere:

*    paasmaandag 18 april: Oostkamp en Kemmel in W-VL, Evergem in O-VL

*    dinsdag 19 april: Ingelmunster (W-VL)

*    woensdag 20 april: Velzeke-Ruddershove (O-VL)

*    zaterdag 23 april: Snellegem en Ruiselede (W-VL)

*    zondag 24 april: Vlaanderen Wandelt Lokaal ook in Damme-Sijsele (zie bijlage). Volledigheidshalve ook de andere plaatsen waar je eventueel van start kan: Brugge, Middelkerke,Koolskamp, Zonnebeke, Alveringem, Oedelem,                            Nieuwpoort, Izegem, Kortemark, Westende, Oostende, Adinkerke, Esen en Aalbeke allen in West-Vlaanderen.

       Temse, Hansbeke, Belsele, Stekene en Brakel in Oost-Vlaanderen.

Meer info over data en tochten uiteraard op www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Ook nog deze week op woensdag 20 april in het kader van “Sport Mee” wandelen in en om Sijsele, afspraak om 14u00 sportcomplex ’t Veld in Sijsele. Rustige tocht van een 7 à 8 km.

Vriendelijke groet, fijne paasdagen verder,

LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

9 april 2022

Vrienden,

we knippen de Paasvakantie dit weekend middendoor, was de eerste week wat minder wat de weersomstandigheden betrof,  volgende week kondigt men een lichtere verbetering, lees meer zon en warmer, aan. Ideale omstandigheden dus om de nu toch wel zichtbaar ontluikende lente te observeren en de natuur in te trekken, hetzij in je eigen omgeving of op één of andere georganiseerde wandeltocht in onze omgeving. Voor komende week hebben we het volgende in petto op en in onder andere:

*    dinsdag 12 april : St. Joris-Beernem (W-VL)

*    donderdag 14 april: Torhout (W-VL) en Stekene (O-VL)

*    zaterdag 16 april: Oostende en Oostnieuwkerke voor W-VL, Melden en Oosteeklo voor O-VL

*    zondag 17 april:  Paaszondag: Tielt en Geluveld voor W-VL, De Klinge en Geraardsbergen voor O-Vl

*    Paasmaandag 18 april:  Kemmel en Oostkamp in W-VL, Evergem in O-VL

Meer tochten en info uiteraard op www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Nieuwtjes uit eigen keuken:

*    woensdag 13 april in het kader van “Start to Walk” , onze eigen oefentochten gaan we wandelen in en om Sijsele. Afspraak om 18u30 voor een groepswandeling aan een rustig tempo van een 8 km sportcomplex ’t Veld in Sijsele.

*    ondertussen zijn we binnenskamers reeds in de weer met de voorbereiding van Vlaanderen Wandelt Lokaal in Damme van zondag 24 april. Stip deze datum nu reeds aan in jullie agenda en kom mee genieten. (zie bijlage)

*    “Lijntjes”, ons ledenblad is eindelijk van de persen gerold, iedereen zou nu een exemplaar moeten ontvangen hebben of ten laatste via Bpost begin komende week.

Vriendelijke groet, fijn weekend verder, geniet van de Paasdagen volgende week,

LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

2 april 2022

Vrienden,

een laat winter offensief probeert roet in het eten bij de start van het paasverlof te gooien. Sneeuw in april, verwonderlijk doch niet uitzonderlijk, vorig jaar ook een sneeuwdag op 6 april. Toch is het even terug wennen na de fantastische maand maart wat het weerbeeld betreft. Met volle teugen mochten we genieten van een prille lentezon bij onze passages doorheen de ontluikende natuur. Blijkbaar is het nu terug naar af als we de voorspellingen voor de eerste week van het verlof mogen geloven. Maar elk weerbeeld heeft zijn of haar charmes, eens lekker ingeduffeld met de wind op kop door de atmosfeer trekken kan wonderen verrichten en helderheid brengen. Deze morgen waren we te gast in Koekelare waar ook aan de lange afstandswandelaars werd gedacht met parcours van 30, 42 en 50 km met bevoorrading. Leuk vast te stellen dat ook van onze eigen leden zich aan zo’n lange afstand wagen, chapeau daarvoor. Vroeg uit de veren deze morgen om te genieten van de vele prachtige momenten onderweg met een temperatuur net boven het vriespunt, het verdient respect.

Voor de eerste week van het paasverlof kunnen we in onze contreien het volgende wandelaanbod noteren:

*    dinsdag 05 april: in Middelkerke(Westende) – W-VL

*    woensdag 06 april: in Roeselare (W-VL) en Aaigem (O-VL)

*    donderdag 07 april: in Nieuwpoort (W-VL)

*    vrijdag 08 april: in Lauwe (W-VL)

*    zaterdag 09 april: in Ardooie (W-VL), Denderbelle en Nukerke (O-VL)

*    zondag 10 april: in Waardamme, Poperinge en Moorsele (W-VL, Zele en Machelen (O-VL)

Wie weet bent u deze week ergens op vakantie en wilt u even de benen strekken dan kan je altijd terecht voor meer tochten en info op www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Nieuws uit eigen keuken:

*    door de paasvakantie komende week geen “Sport Mee” wandelen op woensdag, wel wordt er gewandeld de week daarop op woensdag 13 april in het kader van “Start to Walk” onze eigen oefentochten op woensdagavond.

*    regelmatig krijg ik de laatste dagen de vraag waar “Lijntjes” blijft? Het antwoord moet ik echter schuldig blijven, blijkbaar spelen externe problemen een rol in het afwerken van ons ledenblad waar ikzelf geen zicht op heb.

Vriendelijke groet, fijn weekend verder,

LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

26 maart 2022

Vrienden,

wat een bijzonder aangenaam wandelweer de laatste dagen en wat een prachtige Grenstocht kregen we deze morgen aangeboden in St. Laureins, het zijn hoogdagen voor de wandelsport, geniet ervan. Opgelet voor zij die morgen zondag willen gaan wandelen, vannacht schakelen we over naar het “zomeruur”, wat wil zeggen dat 02u00 opeens 03u00 wordt, een uurtje minder slaap dus maar een uurtje langer licht morgenavond om de natuur te blijven ontdekken. Voor de komende, hopelijk even mooie, week, hebben we volgende organisaties in petto in onze nabije omgeving:

*    woensdag 30 maart:    Zingem (O-VL)

*    zaterdag 02 april:    Koekelare (W-VL) en Asper (O-VL)

*    zondag 03 april:    Kortemark en St. Eloois-Winkel (W-VL)

    Alternatief voor zondag 03 april: de Provinciale Wandeldag KWB W-VL in Sijsele. 4 – 8 – 12 – 18 km met vrije start tussen 08u30 en 15u00 vanuit PC De Kring, Vredesplein (kerk) te Sijsele. Meer info: www.kwbsijsele.be

Uiteraard nog meer info over tochten op www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Nieuws uit eigen keuken:

woensdag 30 maart om 18u30 oefentocht in het kader van “Start to Walk”, ons eigen oefenaanbod wandelen. Afspraak sportcomplex ’t Veld, Eikelberg te Sijsele voor een groepstocht van 7 à 8km in de ontluikende lente. Iedereen meer dan welkom in een ontspannen sfeer.

Vriendelijke groet, fijn weekend verder,

LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

19 maart 2022

Vrienden,

de pré-lente dagen dagen uit om de weide natuur in te trekken en te genieten van stilaan ontwakende natuur, sommige vroegbloeiers staan nu al in pracht en geven onwaarschijnlijke aroma’s af. Deze morgen konden we daar reeds maximaal van genieten vanuit Moerbrugge bij “Dwars door het Beverhoutsveld” een organisatie van Vredeseilanden Oostkamp. De komende week kondigt zich ook aan om wandel uitdagende dingen te gaan doen. Dit kan georganiseerd op en in onder andere:

*    donderdag 24 maart: Impe (O-VL)

*    vrijdag 25 maart: Spiere-Helkijn (W-VL)

*    zaterdag 26 maart: Zedelgem en Moorslede (W-VL) – St. Laureins, Moerzeke, Burst en Gent (O-VL)

*    zondag 27 maart: Oostende en Kachtem (W-VL) – Buggenhout en Lovendegem (O-VL)

Meer tochten en info: www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Nieuws uit eigen keuken:

*    in het kader van “Sport Mee” in samenwerking met stad Damme op woensdag 23 maart mogelijkheid om te wandelen in groep aan een rustig tempo onder begeleiding van Carlos, een 7 à 8 km doorheen de Sijseelse natuur. Afspraak om 14u00 sportcomplex ’t Veld in Sijsele.

*    noteer nu reeds in jullie agenda: zondag 24 april 2022 ” Vlaanderen Wandelt Lokaal in Damme” naar aanleiding van de nationale wandelhappening van WSVL. Wij organiseren vanuit de Gemeentelijke Turnzaal in Sijsele (Lindenplein-Markt) met keuze uit diverse afstanden. Het is mijn droom om eens 100 van onze eigen leden aan de start te krijgen. Voor Corona is het eens gelukt met 91 eigen leden, nu na Corona moet een 100 tot de mogelijkheden behoren. Ik reken op jullie.

*    ons ledenblad ” Lijntjes” wordt op een andere leest geschoeid, daardoor is er wat vertraging opgelopen in de voorbereiding. Wij doen er alles aan zodat deze de komende week van de persen kan rollen en in jullie bus mag vallen.

Vriendelijke groet, fijn weekend verder,LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

12 maart 2022

Vrienden,

het was gisteren genieten van en met het optreden van Augustijn (Vermandere) in de Cultuurfabriek in Sijsele. Op die manier laat Levenslijn Damme zien dat het ook een cultureel kantje heeft en willen we een ander publiek aanspreken dan datgene die we in het wandellandschap ontmoeten. Voor elk wat wils dus in Damme. Daar onze hoofdactiviteit uit wandelen bestaat brengen we jullie ook deze week de nodige info om zonder problemen van jullie hobby te genieten. Zo kan men de komende dagen terecht op en in onder andere:

*    dinsdag 15 maart: Ingelmunster (W-VL)

*    woensdag 16 maart: Zottegem (O-VL)

*    zaterdag 19 maart: Oostkamp/Moerbrugge en Handzame (W-VL), ook wandelen in Kruishoutem (O-VL)

*    zondag 20 maart: Sijsele (van onze vrienden Feestcomité De Marollen – een aanrader), Mesen en Emelgem voor W-VL, Gentbrugge in O-VL

Meer tochten en info uiteraard op: www.wandelsportvlaanderen.be/kalender

Nieuws uit eigen keuken:

*    Start to Walk 2022: op woensdag 16 maart om 18u30 onze eerste oefentocht van 2022 op woensdagavond, rekening houdend met de invallende duisternis wordt het een gezond kort tochtje van een 5 km als start voor het komende seizoen. Deze avondtochten worden tot eind september om de twee weken aangeboden. In het nieuwe nummer van Lijntjes gaan jullie de exacte data terug vinden. Deelnemen is volledig gratis met de mogelijkheid om achteraf nog wat na te keuvelen.

*    Damse Cadeaubon: ik krijg nogal wat vragen in verband met de Damse cadeaubon verbonden aan de gele spaarkaarten 2020/2021. Je kan deze als betaalmiddel gebruiken bij tal van Damse handelaars/horecazaken. Bij twijfel stel je gewoon de vraag of men deze bons aanvaardt. Geniet er in alle geval van. Bons blijven 1 jaar na uitgifte geldig.

Vriendelijke groet, fijn weekend verder,

LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw