24 augustus 2024

Vrienden,

toch wel een kleine kater vandaag na onze 19e Kanalentocht van gisteren zaterdag, merendeels door de toch wel wat beperkte opkomst. Al waren de verwachtingen hooggespannen met onder andere een bijna volledig nieuw parcours na 5 jaar afwezigheid in Oostkerke, het resultaat viel jammer genoeg tegen. Zoeken naar oorzaken is als zoeken naar een speld in de klassieke hooiberg. Het verplaatsen van de tocht van zondag naar zaterdag? Wie weet. In ieder geval deze morgen maar twee oproepen gekregen van wandelvrienden met de vraag of die vandaag doorgaat. De tocht daags na de Vierdaagse van de IJzer? Wie weet. De concurrentie van Philippine in Zeeland met de Mosselfeesten, waar je gratis mosseltjes werd aangeboden? Wie weet, al waren er daar 1077 deelnemers. De organisatie in Eernegem van de Kasseistappers? Wie weet, daar nog geen uitslag  bekend. In elk geval moeten we vaststellen dat 246 deelnemers minder is dan verdiend voor het vele harde werk van velen onder ons. Maar we gaan door met eerst en vooral de mogelijkheden om te wandelen  voor de komende week op en in onder andere:

*    woensdag 28 augustus:    Torhout (W-VL) en Nederhasselt/Herzele (O-VL)

*    donderdag 29 augustus:    Sint Denijs-Westrem (O-VL)

*    zaterdag 31 augustus:    Kanegem (W-VL)- Baasrode en Mariakerke (O-VL)

*    zondag 01 september:    Lauwe – Gits – Zuienkerke en Leffinge (W-VL) – Buggenhout  en Merelbeke (O-VL) en Schoondijke (Zeeland)

Meer tochten en alle info daarover uiteraard op het gekende kanaal: www.wandel.be

Nieuws uit eigen keuken: *    woensdag 28 augustus om 18u30 wandelen in en om Sijsele in het kader van onze woensdagwandelingen Start to Walk. Rustige tocht met het jaarlijks bezoek aan ’t Eikenhof in groep. Afspraak sport park ’t Veld in Sijsele, Eikelberg.     *    op woensdag 11 september in het kader van “De maand van de sportclub september” wandelen in en om Sijsele op een kort traject van 5 km met achteraf vanaf 19u30 gezellig samenzijn met barbecue jullie gratis aangeboden door de woensdagkas. Iedereen van onze club alsook de medewerkers binnen onze vereniging zijn zeker welkom. Let wel op: inschrijven verplicht tot en met zondag 8 september.     *       Ook de inschrijvingen voor de busuitstap naar Godewaersvelde (Fr) op zondag 20 oktober staan nog altijd open, gelieve niet lang te wachten want vol = vol.

Rest mij enkel nog jullie allen een fijne zondag te wensen met enkele misschien heerlijke (wandel)momenten,

Vriendelijke wandelgroet, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

17 augustus

Vrienden,

net terug van een weekje eronder door, op die manier de info wat later dan gewoonlijk. Leuk te mogen vaststellen dat gisteren zondag liefst 48 van onze leden de wandelschoenen aantrokken om ergens in de provincie te gaan wandelen: 34 in Sijsele, 12 in Ruiselede en 2 in Roeselare. Zelf ben ik op dit eigenste ogenblik op non-actief geplaatst, al mocht ik wel enkele mooie momenten meepakken in Luxemburg op eigen tempo. Wat een prachtig wandelland is dit nog altijd gebleven.

Terug naar de orde van de dag: de komende dagen staat alles in het teken van onze 19e Kanalentocht van zaterdag 24 augustus aanstaande vanuit zaal De Beuterblomme in Oostkerke-Damme. Heel wat dient nog te gebeuren om het de wandelaar zo aangenaam mogelijk te maken. Een gans stuk nieuw parcours van onze bouwer Ludo, moeten na een afwezigheid van 5 jaar Oostkerke opnieuw laten herontdekken. We verwachten uiteraard jullie allen. In aanloop geven we ook nog even de mogelijkheden van deze week mee op en in onder andere:

*    dinsdag 20 augustus:     Oostduinkerke (start Vierdaagse van de Ijzer) en Bellegem (beiden uiteraard W-VL)

*    woensdag 21 augustus:    Diksmuide (4 daagse) (W-VL) en Velzeke-Ruddershove (O-VL)

*    donderdag 22 augustus:    Poperinge (4 daagse) (W-VL)

*    vrijdag 23 augustus:    Ieper (slot vierdaagse van de Ijzer) (W-Vl)

*    zaterdag 24 augustus;    19e Kanalentocht in Oostkerke-Damme in eigen organisatie – daarnaast ook Eernegem(W-VL)  –  Laarne (O-VL) – Philippine (Zeeland)

*    zondag 25 augustus:    Geluveld en Desselgem (W-VL) – Munkzwalm (O-VL) – ook Ravenstein Winetrail in Wervik (W-VL) enkel met vooraf inschrijving.

Meer info over dit alles en nog meer tochten in het ganse land op www.wandel.be

Vriendelijke wandelgroet, fijne dag verder, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

10 augustus 2024

Vrienden,

 de Olympische Spelen in Parijs zijn ongezien, een slogan die VRT elke dag gebruikt om haar verslaggeving van de Spelen te introduceren, ook deze morgen weer met de zilveren medaille van een ontketende  Bashir Abdi op de marathon. Een tiende medaille voor ons landje na het drieluik gisteren met goud voor Nafi Thiam en brons voor Noor Vidts  op de zevenkamp en eveneens brons voor de amper 19 jarige Sarah Chaari in het onderdeel Taekwondo in de categorie gevechtssporten. Deze morgen bij het bekijken van de marathon gingen mijn gedachten terug naar de jaren negentig toen ikzelf aan de slag was op onder andere dit onderdeel, 7 marathons tot een goed einde gebracht in een tijd variërend tussen 03u03 en 03u46, wat een tijden en een mooie periode waar bij momenten 100 km lopen in een week schering en inslag was. We duimen dat we vandaag en morgen nog iets mogen oogsten.                                                                      Van het lopen overgeschakeld naar het wandelen begin 2000, ondertussen 24 jaar verder, maar nog steeds enthousiast, kunnen we de komende week genieten van de pracht en de praal van de natuur in toch wel wat zomerse omstandigheden op en in onder andere:

*    dinsdag 13 augustus:     Ingelmunster (W-Vl)

*    donderdag 15 augustus:    Hertsberge en Wevelgem (W-VL) – Sint Lievenshoutem (O-VL)

*    zaterdag 17 augustus:    Roeselare (W-VL) – Wichelen en Moerbeke-Waas (O-VL)

*    zondag 18 augustus:    Sijsele (Marollentocht, een aanrader), Ruiselede en Klerken (W-VL) – Kruibeke (O-VL)

*    maandag 19 augustus:     start Extreme Challenge 2024 Oostende – Houffalize 345 km in 6 dagen (enkel met voorinschrijving)

*    dinsdag 20 augustus:    Start Vierdaagse van de Ijzer in Oostduinkerke, volgende dagen in Diksmuide, Poperinge en Ieper – ook wandelen in Bellegem (W-VL)

meer tochten en alle info uiteraard op www.wandel.be

Nieuws uit eigen huis: in het kader van “Start to Walk” onze oefentochten, wandelen in en om Sijsele op woensdag 14 augustus aanstaande. Rustige groepswandeling  van een 7 à 8 km. Afspraak 18u30 sportpark ’t Veld, Eikelberg 3 in Sijsele. Zaterdag 24 augustus dan de organisatie van de 19e Kanalentocht, na 5 jaar terug in Oostkerke, zaal De Beuterblomme. We houden uiteraard deze datum vrij om massaal deel te nemen. Iedereen, ook niet-leden van harte welkom.  Nieuwe parcours met onaangedane stukjes natuur. (zie bijlage).

Vriendelijke wandelgroet, fijn weekend verder,

Rodger LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

3 augustus

Vrienden,

we genieten op dit eigenste ogenblik van een typische Belgische zomer, leuke temperaturen, wat zon, maar ook een kletsnatte dag zoals voorbije donderdag. Een van de zaken waarop we vooralsnog geen vat hebben is het weer, al hebben we misschien wel al een bijdrage geleverd aan de klimaatverandering.  Wie zal het zeggen. Ideaal vandaag en de komende dagen dus om volop van de natuur te genieten, zeker in een landelijke omgeving zoals Damme er toch wel  één is. De geur van vers gemaaide

oogst- en grasvelden doen ons terugdenken aan onze kindertijd toen we als kind onbevangen konden spelen rond of onder één of andere hooiopper.  Diezelfde geuren, die zijn niet veranderd, kunnen we opsnuiven bij een mooie tocht door veld en bos in onze eigen omgeving maar ook georganiseerd op en in onder andere:

*    dinsdag 06 augustus:     Lichtervelde (W-VL)

*    vrijdag 09 augustus:     het Mekka bij het wandelen: de Dodentocht in Bornem, wie van ons durft het aan?

*    zaterdag 10 augustus:    Moorslede en Middelkerke (W-VL) – Kalken

(O-VL)

*    zondag 11 augustus:    Oostende en Zillebeke (W-VL) – Oudenaarde en Tielrode (O-VL)

Meer tochten en info over  alle en ook deze hier vermeld op www.wandel.be

Achter de schermen wordt ondertussen verder gewerkt aan onze eerstvolgende organisatie: de 19e Kanalentocht in haar vertrouwde omgeving van Oostkerke, aan de actie “Maand van de Sportclub” in september aanstaande met 2 tochten: de 2e Sanapolistocht vanuit het domein Sanapolis Sijsele en de Kermistocht vanuit de Cultuurfabriek eveneens in Sijsele. Ook in september ter gelegenheid van de acties om onze club in de kijker te plaatsen en het wandelen te promoten: wandelen op woensdag 11 september met aansluitend gratis barbecue voor allen die zich op de één of andere manier engageren binnen onze club, die gewoonweg lid zijn of ieder die gewoon wil genieten van een gezellig samenzijn. Opgelet: wel op voorhand inschrijven uiterlijk tegen 08 september. Ook niet-leden zijn welkom. Afspraak: 18u30 sportpark ’t Veld Sijsele voor het wandelen – 19u30 voor de barbecue – hoofd cafetaria van het sportpark.

Vriendelijke wandelgroet, fijn weekend of vakantie verder,

LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

28 juli 2024

Vrienden,

na twee opeenvolgende weken zelf op de brug gestaan te hebben bij de wandelhappening in Lapscheure was het deze morgen een verademing zelf nog eens de wandelschoenen aan te trekken om te gaan wandelen bij de buren van WSV Beernem ter gelegenheid van hun Zomertocht in Oedelem.( Van de happening in Lapscheure kan je trouwens op onze site onder de rubriek sfeerbeelden nog even nagenieten met dank aan Greta & Paul.)  In Oedelem had een ons welbekende Johann Franco een aangenaam gevarieerd parcours uitgetekend in en rond Oedelem met veel onverhard veldwerk. Tijdens het wandelen in gedachten verzonken realiseerde ik mij dat je eigenlijk alleen maar kan aanbieden wat de omgeving je te bieden heeft. Je kan geen stuk bos incalculeren als er geen bossen zijn, geen waterpartijen voorschotelen als die er niet zijn en ga zo maar door, maar elke omgeving heeft haar charme en als je daarvan gebruik weet te maken dan mag je fier op je borst kloppen. Well done Johann en bij deze ook nog eens een riem onder het hart of is het net omgekeerd voor onze eigen Ludo. En tussendoor ook een pluim voor mijn privé-chauffeurs, want anders raak ik er niet. Komende week knippen we de vakantieperiode reeds doormidden maar we kunnen wel genieten op en in onder andere:

*    woensdag 31 juli:    Zulzeke (Kluisbergen) – O-VL

*    donderdag 01 augustus:    Heille (Sluis) – Zeeland bij onze vrienden van Roal Benti

*    vrijdag 02 augustus:    Zonnebeke (W-VL)

*    zaterdag 03 augustus:    Loppem en Oostrozebeke (W-VL) – Appelterre en Grammene (O-VL)

*    zondag 04 augustus:    Knokke-Heist (W-VL) – Vinderhoute (O-VL)

Alle info over deze en nog meer tochten eventueel op vakantie ergens,  www.wandel.be

Nieuws dicht bij de deur: woensdag 31 juli in het kader van “Start to Walk”, onze oefentochten op woensdag wandelen in en om Sijsele in groep aan een rustig tempo. Afspraak 18u30 sportpark t Veld Sijsele, Eikelberg 3.

Vriendelijke wandelgroet, fijn(e) weekend/vakantie verder, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

15 juli 2024

Vrienden,

nog even terugkomen op vandaag waar we van een klein succesje mogen spreken, ondanks de mindere start van een regenachtige dag, ter gelegenheid van onze 20e Grens- & Krekentocht, voor het eerst geschoeid op een parcours zonder Sluis aan te doen. 805 deelnemers lieten zich duidelijk niet kennen door de mindere omstandigheden en waren vol lof over hetgeen ze kregen voorgeschoteld, sommigen liepen zelf tweemaal hetzelfde parcours af. Een groot woord van dank naar onze medewerkers, waar ze ook actief waren, voor hun tomeloze inzet om het ieder zo aangenaam mogelijk te maken. Het voelde warm aan jullie allen aan te werk te zien. Hopelijk mogen we komende zaterdag ter gelegenheid van de 12e Poldertocht, andermaal vanuit Lapscheure, dezelfde gedrevenheid vaststellen. Jullie allen vormen het hart van onze vereniging, een groot hart dat steeds weer paraat staat om onze naaste medemens, in dit geval hier de wandelaar, in de watten te leggen. Dank ook aan Ludo voor zijn urenlange studie om een volledig nieuw parcours uit te dokteren, de pluimpjes van deze namiddag mag hij zeker op zijn hoed steken. Komende week gaan we terug alles in het werk stellen om het zaterdag nog eens over te doen (zie bijlage).

Ondertussen kunnen we uiteraard ook nog verder genieten van het wandelen op en in onder andere deze week:

*    dinsdag 16 juli:    Ingelmunster (W-VL)

*    woensdag 17 juli:    Erwetegem/Zottegem (O-VL)

*    zaterdag 20 juli:    12e Poldertocht Lapscheure – ook wandelen in Egem (W-VL) en Oordegem (O-VL)

*    zondag 21 juli:    Krombeke en Lombardsijde (W-VL) – Bottelare (O-VL)

Meer tochten en alle info over deze op www.wandel.be

Nieuws ui eigen huis: *     woensdag 17 juli in het kader van Start to Walk, onze oefentochten op woensdag, wandelen in en om Sijsele in de mooie avondzon voor een tocht van 7 à 8 km aan een rustig tempo. Afspraak 18u30 Sportpark ’t Veld, Eikelberg 3 te Sijsele. *    Ondertussen lopen de inschrijvingen binnen voor de uitstap op zondag 20 oktober naar Godewaersvelde (Frankrijk), indien je wenst deel te nemen wacht niet te lang om te reageren want vol is vol. Alle info over deze uitstap kan je terug vinden in Lijntjes.

Vriendelijke wandelgroet, fijn weekend verder, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

13 juli 2024

Vrienden,

nog even terugkomen op vandaag waar we van een klein succesje mogen spreken, ondanks de mindere start van een regenachtige dag, ter gelegenheid van onze 20e Grens- & Krekentocht, voor het eerst geschoeid op een parcours zonder Sluis aan te doen. 805 deelnemers lieten zich duidelijk niet kennen door de mindere omstandigheden en waren vol lof over hetgeen ze kregen voorgeschoteld, sommigen liepen zelf tweemaal hetzelfde parcours af. Een groot woord van dank naar onze medewerkers, waar ze ook actief waren, voor hun tomeloze inzet om het ieder zo aangenaam mogelijk te maken. Het voelde warm aan jullie allen aan te werk te zien. Hopelijk mogen we komende zaterdag ter gelegenheid van de 12e Poldertocht, andermaal vanuit Lapscheure, dezelfde gedrevenheid vaststellen. Jullie allen vormen het hart van onze vereniging, een groot hart dat steeds weer paraat staat om onze naaste medemens, in dit geval hier de wandelaar, in de watten te leggen. Dank ook aan Ludo voor zijn urenlange studie om een volledig nieuw parcours uit te dokteren, de pluimpjes van deze namiddag mag hij zeker op zijn hoed steken. Komende week gaan we terug alles in het werk stellen om het zaterdag nog eens over te doen (zie bijlage).

Ondertussen kunnen we uiteraard ook nog verder genieten van het wandelen op en in onder andere deze week:

*    dinsdag 16 juli:    Ingelmunster (W-VL)

*    woensdag 17 juli:    Erwetegem/Zottegem (O-VL)

*    zaterdag 20 juli:    12e Poldertocht Lapscheure – ook wandelen in Egem (W-VL) en Oordegem (O-VL)

*    zondag 21 juli:    Krombeke en Lombardsijde (W-VL) – Bottelare (O-VL)

Meer tochten en alle info over deze op www.wandel.be

Nieuws ui eigen huis: *     woensdag 17 juli in het kader van Start to Walk, onze oefentochten op woensdag, wandelen in en om Sijsele in de mooie avondzon voor een tocht van 7 à 8 km aan een rustig tempo. Afspraak 18u30 Sportpark ’t Veld, Eikelberg 3 te Sijsele. *    Ondertussen lopen de inschrijvingen binnen voor de uitstap op zondag 20 oktober naar Godewaersvelde (Frankrijk), indien je wenst deel te nemen wacht niet te lang om te reageren want vol is vol. Alle info over deze uitstap kan je terug vinden in Lijntjes.

Vriendelijke wandelgroet, fijn weekend verder, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

6 juli 2024

Vrienden,

terug van eventjes weggeweest vandaag de moeilijke keuze om te wandelen oftewel in St. Andries Brugge oftewel Moerbrugge-Oostkamp. Amper een boogscheut van elkaar verwijderd maar toch twee verschillende omgevingen. In Brugge werd nogal gekozen voor het centrum met de vele toeristen op het pad, terwijl in Oostkamp één en al natuur werd voorgeschoteld. Gekozen voor het eerste in een organisatie van de Brugse Mettenwandelclub waren er nogal wat problemen met de bepijling, toegegeven in een stad is het niet makkelijk maar toch kon dit wel ietsje beter. Zelf mocht ik ervaren dat de doortocht in het Minnewaterpark volledig geblokkeerd was door de aan gang zijnde opbouw van tribunes voor de komende feestelijkheden volgende week.  Een duidelijk aangegeven omleiding was hier wel op haar plaats geweest. Ook van anderen mocht ik aanhoren dat er links en rechts wel wat problemen waren met weggenomen en/of ontbrekende bepijling. Ik ben ervan overtuigd dat dit in Moerbrugge niet zal voorgevallen zijn daar Dirk Verduyn, de drijvende kracht achter de Nacht van Vlaanderen, daar bij de Vredeseilanden de touwtjes in handen heeft. Maar je weet maar nooit.   Voor ons een duidelijk signaal om alert te zijn bij onze komende happening in Lapscheure met op zaterdag 13 juli aanstaande de 20e Grens- en Krekentocht met de zaterdag daarop 20 juli de 12e Poldertocht. Vandaag werd ik aangesproken waarom het deze keer geen tweedaagse geworden is? Een doorslaggevend antwoord is er eigenlijk niet.                                                                                                                                                                                                          Maar  gedane zaken nemen zoals steeds geen keer en we focussen deze week op wat komen zal met onder meer georganiseerd wandelen op en in onder andere:

*    woensdag 10 juli:    Denderhoutem (O-VL)

*    donderdag 11 juli:    Wondelgem (O-VL)

*    vrijdag 12 juli:    Wervik (W-VL)

*   zaterdag 13 juli:     zoals eerder aangegeven 20e Grens en Krekentocht op nieuw parcours in Lapscheure (zie bijlage(s) en ook nog in Leupegem (O-VL)

*    zondag 14 juli:      Harelbeke (W-VL) –  Aalter  en Vlekkem (O-VL)

Meer tochten elders in het land  voorzien van verdere info op www.wandel.be

Vriendelijk wandelgroet, fijn weekend verder en tot volgende zaterdag in Lapscheure LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

29 juni 2024

Vrienden,

 toegegeven, de zomervakantie wordt zomers ingezet, wat een verademing na de voorbije natte weken. Mensen om je heen worden vrolijker, de jeugd kan met volle teugen genieten van minstens twee maanden zorgeloos plezier, indien er geen herkansingen zijn uiteraard. We dromen niet alleen van zomerse toestanden, we zitten er momenteel midden in. Maar opgelet, waarschijnlijk zitten er hier of daar wel wat addertjes onder het gras. Niettemin herleef je als je in  dergelijke omstandigheden zoals vandaag in de natuur kan vertoeven, als tijdens het wandelen je de pareltjes op je voorhoofd aanvoelt, heerlijk, meer van dat uiteraard. Komende week, de eerste vakantieweek, is het echter wat povertjes gesteld in wandelland met tochten op en in onder andere:

*        dinsdag 02 juli:    Sint- Eloois-Winkel (W-VL)

*        zaterdag 06 juli:    St. Andries-Brugge – Oostkamp – Diksmuide (W-VL) – Deurle (O-VL)

*        zondag 07 juli:    De Haan en Lauwe (W-VL) – Maldegem – Sint-Maria-Lierde en Lokeren (-VL)

Voor nog meer wandelplezier en alle info daarover één adres: www.wandel.be

Nieuws dicht bij huis: *    het was drummen vorige week vrijdag tijdens de Nacht van Vlaanderen in Torhout waar we in groep mee stapten ten voordele van Think Pink in de strijd tegen borstkanker. Via sociale media heb je waarschijnlijk al enkele sfeerbeelden mogen opvangen. Uiteraard komen we hierop terug in Lijntjes.    *    woensdag 03 juli in het kader van “Start to Walk” onze oefentochten: wandelen in en om Sijsele in groep aan een rustig tempo. Afspraak 18u30 sportpark ’t Veld, Eikelberg te Sijsele.      *    de week daarop  zaterdag 13 juli onze eigenste 20e Grens- & Krekentocht vanuit Lapscheure als eerste luik van de Lapscheurse wandelhappening met vervolg op zaterdag 20 juli naar aanleiding van de 12e Poldertocht. Hou deze data vrij, mochten er leden zijn die eventueel wensen mee te werken op deze dagen neem contact met Rita: 048 27 69 04

Vriendelijke wandelgroet, fijn zonnig weekend verder, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw

22 juni 2024

Vrienden,

gisteren is officieel de zomer van start gegaan, al was dit niet meteen merkbaar. Tocht mochten we genieten in een overvol gelopen Torhout van een schitterende zonsondergang in een idyllische omkadering. Met een groep van 30 onder aanvoering van onze voorzitter, weliswaar mobiel, was het drummen en aanschuiven op de druk bevolkte parcours. Onze groep kleurde voornamelijk roze door deelname aan de actie van Think Pink in de strijd tegen borstkanker via de financiële steun van Roda-Helis. Ook op de 100 km wandelen mochten we 2 van onze leden volgens de binnengelopen resultaten ontwaren, alleen heb ik op dit moment, door de wet op de privacy,  alleen het raden wie zich aan dit avontuur waagde. Mochten jullie zich kenbaar maken dan kunnen we daar wel eens wat meer aandacht aan schenken in ons clubblad. Vandaag staan we dan weer op de eerste rij bij de organisatie van het Midzomerfeest aangeboden door stad Damme,  gratis toegankelijk voor iedereen met zelfs gratis drankbonnen daar bovenop. Afspraak 19u30 – 24u00 in de Bijentuin, Eikelberg 1, naast de bibliotheek in Sijsele. Wij staan er garant voor een vlotte horeca uitbating. Iedereen meer dan welkom.

Wandelen de komende week kan op en in onder andere volgende plaatsen in onze contreien:

*    dinsdag 25 juni:    Tiegem (W-VL)

*    vrijdag 28 juni:    Munkzwalm (O-VL)

*    zaterdag 29 juni:    Oostduinkerke en Avelgem (W-VL) en Merelbeke-Melsen (O-VL)

*    zondag 30 juni:    Hertsberge en Sint Denijs (Zwevegem) (W-VL) en Schellebelle (O-VL)

Alle info en nog meer tochten in het ganse land uiteraard op www.wandel.be

Extra nieuws:   *     we vestigen jullie aandacht nu reeds op ons tweedaags wandelluik in Lapscheure met op zaterdag 13 juli de 20e Grens & Krekentocht en op zaterdag 20 juli de 12e Poldertocht. Met volledig nieuwe parcours getekend en uitgewerkt door parcoursbouwer Ludo mogen we genieten van twee dagen wandelplezier.       *    door technische problemen in de drukkerij  zal Lijntjes, ons ledenblad, pas de komende week verschijnen, we willen ons nu reeds verontschuldigen voor deze laattijdige realisatie.

Vriendelijke wandelgroet, fijn weekend verder en tot straks in de Bijentuin, LEVENSLIJNTEAM – DAMME vzw